biz-support-logo-bijelibiz-support-logo-bijelibiz-support-logo-bijelibiz-support-logo-bijeli
  • HOME
  • BIZ.SUPPORT
    • BIZ.KNJIŽNICA
  • BIZ.SAVJETOVANJE
  • BIZ.EDUKACIJE
  • EU FONDOVI
  • BIZ.NOVOSTI
  • KONTAKT
  • hr
  • en_GB
✕

Kod utvrđivanja vrijednosti poduzeća najčešće se polazi od četiriju osnovnih koncepcija vrijednosti:


Knjigovodstvena vrijednost, proizlazi iz bilance poduzeća, a utvrđuje se u visini neto-imovine poduzeća odnosno razlike imovine i obveza. Ova je 

vrijednost u najvećoj mjeri usmjerena na prošlost i povijesne podatke.


Likvidacijska vrijednost utvrđuje likvidacijsku vrijednost glavnice kao razliku likvidacijske mase, administrativnih troškova likvidacije i obveza prema 

vjerovnicima i državi. Usmjerena je na sadašnjost.


Tržišna vrijednost ima osnovicu u prodajnoj cijeni sličnog poduzeća i usmjerena je na sadašnjost.


Ekonomska vrijednost zasniva se na koncepciji vremenske vrijednosti novca i procjenjuje sadašnju vrijednost budućih novčanih tokova poduzeća. 

Usmjerena je na budućnost.


Metode procjene poduzeća temeljene na imovini, metode procjene temeljene na profitnoj snazi i metode procjene temeljene na multiplikatorima tri su najčešće korištene grupe metoda vrednovanja poduzeća. Ključne metode koje je prilikom procjene vrijednosti poduzeća svakako potrebno uključiti jesu metode koje u obzir uzimaju vremensku vrijednost novca i buduću profitnu snagu poduzeća te poduzeće vrednuju diskontiranjem novčanih tokova. Pojedine su metode više statičkog karaktera i počivaju na povijesnim podatcima, dok su druge metode dinamičkog karaktera i zasnivaju procjenu na budućim projekcijama poslovanja. Uz ove „tradicionalne“ metode u suvremenoj se poslovnoj praksi sve više primjenjuju i metode procjene temeljene na vrijednosti goodwilla poduzeća, metode procjene temeljene na dodanoj vrijednosti poduzeća te metode procjene temeljene na opcijskom pristupu procjeni. Prilikom izbora metode procjene vrijednosti poduzeća te prilikom definiranja konačne vrijednosti poduzeća ključno je voditi računa o razlozima procjene vrijednosti poduzeća te osnovnim i dodatnim faktorima koji utječu na procjenu poduzeća.

Sviđa vam se objava? Podijelite je s drugima!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Adresa
BIZ.SUPPORT, obrt za poslovno savjetovanje
Vlasnica: Dr.sc. Dolores Pušar Banović, prof.v.š.

Facchinettijeva 7
52100 Pula
Hrvatska

Korisni linkovi
  • → Pravila privatnosti
  • → Kolačići
  • → Podaci o obrtu
Kontakt

Pošaljite nam email ili nas nazovite. Dostupni smo na Viber i WhatsApp.

info@biz-support.hr
+385 (0)99 22 11 054

Copyright © 2022-2023 BIZ.SUPPORT, obrt za poslovno savjetovanje, vl. Dr.sc. Dolores Pušar Banović. Sva prava zadržana. Web by ROKE.hr
      Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem svojih postavki i ponovljenim posjetima. Klikom na "Prihvati sve" prihvaćate upotrebu SVIH kolačića. Međutim, možete posjetiti "Postavke kolačića" kako biste dali kontrolirani pristanak.

      Prihvati sve Odbijam Postavke kolačića Pročitaj više
      Upravljanje pristankom

      Pregled privatnosti

      Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva tijekom navigacije po web mjestu. Od ovih kolačića, kolačići koji se prema potrebi kategoriziraju pohranjuju se na vaš preglednik jer su bitni za rad osnovnih funkcionalnosti web stranice. Koristimo i kolačiće treće strane koji nam pomažu u analiziranju i razumijevanju načina na koji koristite ovu web stranicu. Ti će se kolačići pohraniti u vaš preglednik samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključivanja ovih kolačića. Ali isključivanje nekih od ovih kolačića može imati utjecaja na vaše iskustvo pregledavanja.
      Funkcionalnost
      Funkcionalni kolačići pomažu u izvođenju određenih funkcionalnosti poput dijeljenja sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanja povratnih informacija i drugih značajki trećih strana.
      Izvedbeni kolačići
      Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa izvedbe web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva posjetiteljima.
      Analitika
      Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji komuniciraju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju podataka o metričkim podacima o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.
      Reklamni kolačići
      Reklamni kolačići koriste se za pružanje posjetiteljima relevantnih oglasa i marketinških kampanja. Ovi kolačići prate posjetitelje na web mjestima i prikupljaju informacije za pružanje prilagođenih oglasa.
      Ostali kolačići
      Ostali kolačići Ostali nekategorizirani kolačići su oni koji se analiziraju i još nisu klasificirani u kategoriju.
      Nužni kolačići
      Potrebni kolačići apsolutno su neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
      Spremi i prihvati