Kod utvrđivanja vrijednosti poduzeća najčešće se polazi od četiriju osnovnih koncepcija vrijednosti:
Knjigovodstvena vrijednost, proizlazi iz bilance poduzeća, a utvrđuje se u visini neto-imovine poduzeća odnosno razlike imovine i obveza. Ova je
vrijednost u najvećoj mjeri usmjerena na prošlost i povijesne podatke.
Likvidacijska vrijednost utvrđuje likvidacijsku vrijednost glavnice kao razliku likvidacijske mase, administrativnih troškova likvidacije i obveza prema
vjerovnicima i državi. Usmjerena je na sadašnjost.
Tržišna vrijednost ima osnovicu u prodajnoj cijeni sličnog poduzeća i usmjerena je na sadašnjost.
Ekonomska vrijednost zasniva se na koncepciji vremenske vrijednosti novca i procjenjuje sadašnju vrijednost budućih novčanih tokova poduzeća.
Usmjerena je na budućnost.
Metode procjene poduzeća temeljene na imovini, metode procjene temeljene na profitnoj snazi i metode procjene temeljene na multiplikatorima tri su najčešće korištene grupe metoda vrednovanja poduzeća. Ključne metode koje je prilikom procjene vrijednosti poduzeća svakako potrebno uključiti jesu metode koje u obzir uzimaju vremensku vrijednost novca i buduću profitnu snagu poduzeća te poduzeće vrednuju diskontiranjem novčanih tokova. Pojedine su metode više statičkog karaktera i počivaju na povijesnim podatcima, dok su druge metode dinamičkog karaktera i zasnivaju procjenu na budućim projekcijama poslovanja. Uz ove „tradicionalne“ metode u suvremenoj se poslovnoj praksi sve više primjenjuju i metode procjene temeljene na vrijednosti goodwilla poduzeća, metode procjene temeljene na dodanoj vrijednosti poduzeća te metode procjene temeljene na opcijskom pristupu procjeni. Prilikom izbora metode procjene vrijednosti poduzeća te prilikom definiranja konačne vrijednosti poduzeća ključno je voditi računa o razlozima procjene vrijednosti poduzeća te osnovnim i dodatnim faktorima koji utječu na procjenu poduzeća.