PROCJENA VRIJEDNOSTI PODUZEĆA
Kod utvrđivanja vrijednosti poduzeća najčešće se polazi od četiriju osnovnih koncepcija vrijednosti:
1. Knjigovodstvena vrijednost, proizlazi iz bilance poduzeća, a utvrđuje se u visini neto-imovine poduzeća odnosno razlike imovine
i obveza. Ova je vrijednost u najvećoj mjeri usmjerena na prošlost i povijesne podatke.
2. Likvidacijska vrijednost utvrđuje likvidacijsku vrijednost glavnice kao razliku likvidacijske mase, administrativnih troškova likvidacije
i obveza prema vjerovnicima i državi. Usmjerena je na sadašnjost.
3. Tržišna vrijednost ima osnovicu u prodajnoj cijeni sličnog poduzeća i usmjerena je na sadašnjost.
4. Ekonomska vrijednost zasniva se na koncepciji vremenske vrijednosti novca i procjenjuje sadašnju vrijednost budućih novčanih
tokova poduzeća. Usmjerena je na budućnost.
S obzirom na brojnost metoda procjene vrijednosti poduzeća, one se mogu klasificirati u sljedeće tri „tradicionalne“ skupine metoda:
I. Metode temeljene na imovini
II. Metode temeljene na profitnoj snazi
III. Metode temeljene na multiplikatorima
Više o samoj procjeni poduzeća i specifičnosti svake pojedine metode može se pronaći u članku objavljenom u RRiF-u br. 8/2024
naslova Metode procjene vrijednosti poduzeća na praktičnom primjeru.
Metode procjene vrijednosti poduzeća
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.