POKAZATELJI STVARANJA DODANE VRIJEDNOSTI
Analiza financijskih izvještaja trgovačkog društva uobičajeno se vrši vertikalnom i horizontalnom analizom financijskih izvještaja te pomoću tradicionalnih financijskih pokazatelja. Međutim, sve se više za mjerenje performasi poslovanja uz tradicionalne financijske pokazatelje koriste i pokazatelji stvaranja dodane vrijednosti. Analiza pokazatelja dodane vrijednosti usmjerena je na ekonomski dobitak za razliku od tradicionalne analize računovodstvenog dobitka.
Tri su temeljne grupe pokazatelja dodane vrijednosti: pokazatelji rezidualnog prihoda, pokazatelji tržišne dodane vrijednosti i pokazatelji dodane vrijednosti novčanog toka.
Najčešće korišteni pokazatelji dodane vrijednosti jesu ekonomska dodana vrijednost (EVA) iz grupe pokazatelja rezidualnog prihoda, tržišna dodana vrijednost (MVA) iz grupe pokazatelja tržišne dodane vrijednosti te novčana dodana vrijednost (CVA) iz grupe pokazatelja dodane vrijednosti novčanog toka.
Uz analizu pokazatelja dodane vrijednosti, sve veći broj kompanija, osim zakonom propisanih financijskih izvještaja, sastavlja i izvještaj o dodanoj vrijednosti kojim se analizira kako je novostvorena vrijednost raspodijeljena među dionicima koji su sudjelovali u njenom stvaranju.
Više o pokazateljima dodane vrijednosti i načinu njihova izračunavanja može se pronaći u članku objavljenom u RRiF-u br. 9/2024 naslova Pokazatelji stvaranja dodane vrijednosti.
Izvještaj o dodanoj vrijednosti
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.